Te njihesh si tregimtar , eshte nje prove e madhe , qe jep shkrimtari , perpara lexusve dhe muzes se tij letrare . Pa mohuar rolin e zhanreve te tjera prozaike , nga tregimi fillon , novelisti dhe romancieri , pa bere fjale , qe dhe veprat teatrore , ne bazen e tyre , nisin nga nje tregim . Te tera zhanret tradicionale mitike popullore , kane formen e tregimit ne stilin e prralles .
Punimet letrare , te llojeve te arrira , ne gjuhen e kritikes , quhen vepra . Shkrimtaret , ne shkolle , studjohen , mbi veprat e tyre . Eshte spekulluar me kete titull erudit . Fjala vjen , jane quajtur vepra permbledhjet e fjalimeve te Enverit . Te tera bashke nuk vlejne asnje grosh , sepse i kane sherbyer nje ideollogjie , pa filozofi .Si mund te shkruaj vepra , nje njeri pa shkallet e arsimimit dhe vec kesaj , kur kemi kujtimet e mirfillta te diturakut , Vedat Kokona, qe e ka njohur si karaktr pertac dhe megalloman .
Veper nuk quhet , cdo lloj krijimi letrar , por nje krijim , qe i sherben nje pjese te madhe te popullit, sic jane , fjala vjen veprat e medha ndertimore , hekurudhat , veprat bonifikuse , qiellcareset . Libri i fundit i shkrimtarit , Fiqiri Shahinllari , eshte nje veper e plote tregimtare . C’do tregim , eshte nje cope jete , qe na orienton si duhet te jetohet , me sa me pak dhembje . Autori nuk cfaqet as ne rrrolin e historianit , as te mesusit. Ai ,fund e krye ,mbetet krijus letrar , autor i veprave tregimtare , ne sherbim te progresit dhe te kultures te shendeteshme .
Libri “Ererat e kohes “ , eshte botuar nga “Ani- Print “, shtypshkronja Vllamasi . Permban dyzet tregime , ne 192 faqe . Sponsor , jane Valter Orgeni dhe Fatos Shahinllari , te dy , pjese e Diaspores . Qe ne fillim autori , na ve ne dieni se tregimet nuk kane lidhje me njeri tjetrin . E vetmja lidhje eshte kendi psikollogjik dhe filozofik i veshtrimit te problemeve , qe trajtojne . ( F 5 )Kete lidhje mund ta dalloi c’do lexus.
Personazhet , jane ata , qe kemi takuar c’do dite , ne rruge , ne kafe dhe kryesisht ne auditor . Personazhet e auditoreve , jane me te shquarit , e krejt vepres se tregimtarit tone . Tregimtari shtron pyetje befasuse , qe mundojne , c’do lexus te kohes tone . Pergjigjet i japin shkencetaret e shquar shqipetare , Adem Salillari , Teki Tartari , Aleko Xoxa , Vastfi Samimi , Burhan Celo, Qevqeb Kambo dhe institucionet shkencore prestigjioze te specializuara .Nuk gjen ne liber pergjigje shkel e shko. Ne c’do epizod rreh pulsi I jetes dhe I ndryshimit .
Na rrethon nje bote , me baraspesha te gjithaneshme , qe ne te tera dukurite paraqitet enigmatike . Duke gjykuar , per keto barasesha dhe zgjidhje , lexusi u drejtohet librave dhe shkencetareve , per te mesuar realitetin e botes , qe i rrethon . Per te kuptuar cila eshte fuqia e baraspeshave , autori na jep nje te dhena statike , te pa ndryshuar , sa ka qene dhe do te jete bota .
Pyetja eshte kjo : Pse pjerresia e boshtit tokesor eshte 23.5 grade ? Ne se do te ishte e anuar , qofte dhe me sekonda te grades , akujt do te permbytnin Europen , bota nuk do te ishte kjo , qe eshte sot ! Natyrshem do te ndryshonte dhe jeta njerezore , per te mos dyshuar se do te ndryshonte dhe njeriu fizikisht , menderisht po se po .
Jane baraspeshat dhe ndervaresite nga mikrokozmosi , ne Univers , qe krijojne kete bote , qe jetojme ; ne shumicen e kohes si spektatore dhe ne shumicen e hereve te pa afte , per te ndryshuar dhe problematikat qofte dhe mikroboten rreth nesh . Te dyzet tregimet e librit ,une i ndaj ne dy pjese . Pjesa e pare ka gjashtembedhjet tregime , deri te tregimi , “Shqisa e gjashte “ . Keto tregime , nga shtjellimi i subjektit dhe niveli artistik , i perkasin elites tregimtare , prandaj do t’i analizoj nje nga nje . Keto jane tregimet , qe librit i japin titullin, veper letrare e mirfillte . Tregimet e tjere , qe ne volum faqesh , zene gjysmen e volumit te librit , jane gjithashtu tregime te arrire , por jo ne nivelin e gjysmes se pare .
Tregimi “Shqisa e gjashte “ , me teper se e karakterit social , eshte e aspektit profesional mjekesor dhe filozofik . Jep teresisht te argumentuar , nga shkenca mjekesore, preceptimet nervore te vetdijes dhe nen vetdijes . Asnje shembull , nuk eshte i tepert , brenda nje tregimi (leksion ) krejtesisht te argumentuar . Duke qene kaq i ngarkuar ndihesh se je ne nje auditor mjekesie, qe mban ere kloroform. ( F 93 ) Eshte kjo arsyeja , qe autoret mjeke , perfshire dhe Chehovin , nuk i kane letrarizuar ngjarjet e shumta mjekesore ,qe kane jetuar drejtpersedrejti , vecanerisht ceshtjet nervore , qe jane ende ne nivel hipotezash.
Kete tregim e kam vendosur si kufi midis dy pjeseve , sepse une mendoj, qe eshte i ngarkuar me arsyetime shkencore , qe lexusin e lodhin , per te mos folur , per lexusin , qe nuk i pertyp argumentet dhe mbetet nje referance pa orientim , por eshte lexus, qe jeton me libra .
Shume nga enigmat , e botes , qe na rrethon , autori i vendos ne ndergjegjen e emigrantit te thjeshte Mentar Zabanolli . Ky mergimtar e gjen kenaqesine ne leximet e veprave te Agim Bacollit “Ndryshim dhe botkuptim “ , simbas autorit Bacolli “ Duhet te ndryshojme mendim , nga c’e kemi pare boten , me pare” dhe e perfundon mendimin , se kur “ njeriu ndihet i lumtur , koha fluturon “ . Persa ka shkruar autori i ditur , Bacolli , perputhet me filozofine kohore ,idealiste , qe brezat e vjeter nuk munden ta mesonin ne bankat e shkollave . Simbas kesaj filozofie objektet reale ekzistojne sic i preceptojme. Autori Bacolli , pasi ka mesuar vete , filozofine e kohes , ua transmenton lexusve , midis t ecilve dhe Mentarit .
Autori i vellimit tregimtar “Ererat e kohes “ , nepermjet pytjeve , per baraspeshat boterore dhe enigma e AND-se , ngjall tek c’do lexus kuriozitetin , per t’u thelluar ne marrdheniet e sendeve dhe fenomeneve , qe na rrethojne. Lidhur me kete dukuri , ai shprehet se yjet kane gjithe jeten , qe e vrojtojne ne heshtje dhe indiferentizem , kete mbrekulli , qe quhet bote .Yjet vetem vrojtojne. Ndryshimet ua kane lene njerzve . Vetem leximet e vazhdushme te librave te autoreve te ditur , krijojne mundesine e vertet te njohjes se botes dhe lumturise , qe njeriu e kerkon tere jeten e vet . Ne keto lexime e gjen lumturine edhe emigranti i zakonshem Zabanolli . Te lexuarit , nuk eshte kuriozitet , po instrument , per ndryshim . Zabanolli , edhe pa e ditur , behet pjese e ketij ndryshimi .
Disa fraza te librit , kane permbajtjen e postaleteve . Ne to lexusi i sotem gjen pergjigjen e menjehereshme te pyetjeve , qe e mundojne . Ja pak prej tyre , ne dy tregimet e para : Ne kete bote nuk ka ligje . Ka vetem rrethana dhe interesa . ( F13 ) Kujtimet ndezin thengjijte e shojtur ( F14 ) , C’do gje ne bote eshte kalimtare ( 15) . Levizija eshte jete . Fija e rrjetes se meringanes , eshte me e forte se fije e hekurit, me te njejten diameter. ( F20).
Tregimet e ketij vellimi , kane nje vlere te perbashket : Ruajne ne thellesi te thjeshtesise , madheshtine e spjegimit shkencor te sendit dhe te fenomenit, duke kryer spjegim artistik . Nje prej tyre eshte “Kenga e ujit “ . Sado i vemendeshem dhe kujdeshem te jete lexusi , ne pamje te pare , nuk mund te parafytyroje , se do te te kete te beje me nje problem sa akustik , aq dhe fizik –mekanik , me vleren e nje leksioni teresisht shkencor . Gjithcka nis me emigrantin Mentar , qe ka ardhur ne vendlindje , per te kaluar pak pushime te munguara . Krahason ujet e rrjedhshem , ne mikro kataraktin e fshatit , me rrjedhen e zhurmeshme harmonike te Niagares kanadeze . Mbas ketij meditimi , fillon arsyetimi shkencor , i orgjines se tingullit , qe lind nga levizja e sendeve , ne nje pozicion te caketuar . Gota e mbushur ne nivele te ndryshme , prodhon tinguj te ndryshem . Nga ketu , shkohet te orkestrat dhe sinfonite. Keshtu shtjellohet tregimi sa shkencor , aq dhe muzikor !Kur tingulli vecohet ne ujet e gotes , tingujt e jetes jane sinfonia e Bethovenit .
Edhe ne kete tregim , nuk mungojne frazat metaforike , qe e bejne tregimin sa shkencor aq dhe artistik . “Fshati ju duk Mentarirt , si kafaz I bukur , pa birbil brenda…. Fshati ishte qelia , ku mbahej i burgosur shpirti i tij ….. Here shembellente si psherretime , here si gulcime ….. Mos valle koha eshte lende , prej te ciles njeriu eshte bere ? ….. Ju fut virusi i kurreshtjes . Te duket sikur ujet eshte i gjalle .. Kenga e ujit te qeteson… “ (Tregimi “Kenga eujit ) .
Ajo , qe mbetet shkencore , eshte fakti , qe ujet identifikohet me jeten .Planeti pa uje eshte i shkrete . Bimet rriten edhe pa toke , por jo pa uje . Kultivimi i bimeve ne uje , quhet hidroponi dhe eshte nje shkence , qe pretendohet se ka te arthme te gjate dhe do te ndodhi relativisht shpejt .
Nuk jane kaq batutat e ketij tregimi . Vete tregimi eshte nje metafore e madhe ! Per t’u njohur saktesisht , duhet te lexohet , me shume vemendje dhe kurreshtje , ky tregim dhe te tere te tjeret , pas tij .
Fill mbas ketij tregimi , lexusi gjen tregimin , me titullin e thjeshte “ Kur plagoset pellumbi “ . Ngjarjet autori i shpie ne nje auditor te gazetarise , ku jipeshin leksione te lajmeve te brendeshme . Ne nje prej lajmeve , petagogu u ndal . Lajmi i fundit : Ishte diktuar nje pellumb me krah te thyer , diku ne periferi . U alarmua petagogu , nderpreu leksionin , bisedoi me Rektorin , te nesermen u nis urgjent ne vendin e ngjaries . Ishte cenuar rende kualiteti i mesimdhenies , qe lidhet direkt me te arthmen e kombit . Problemi eshte i madh dhe gjithperfshires , per instancat e shtetit .C’nuk mund te presesh , pas sulmit mbi pellumbin e paqes!
Kjo eshte gazetaria e madhe , qe trondit themelet e shtetit. Problemet madhore , nisin gjithnje nga incidentet me te thjeshta .Ne fund te fundit , nuk ka incidente te thjeshta .
Keshtu na i ka sjelle autori nje nga porosite dhe leksionet , qe ka ligjeruar me studentet Profesori i shquar i gazetarise shqiptare , Hamit Borici . Ne kete rrast , vete Profesori ndihet krenar , per kesi studentesh , qe ka pergatitur. Profesori , e shef te materjalizuar perkushtimin e tij profesional dhe atdhetar , ne pergatitjen e brezave te gazetarve shqiptare . Te jeshe shkrimtar , nuk do te thote se ke tradhetuar gazetarine. Gazetaria dhe letersia jetojne ne lekure te njera tjetres.
Sa interesant aq edhe i argumentuar shkencerisht eshte tregimi “gjyshrit e korruptuar “ . Kur , sapo e lexon , kujton se shtypshkronja ka ngaterruar fashikujt me ndonje liber tjeter , qofte dhe te Fiqos . Faktikisht jemi brenda vepres dhe te shkruara , nga i njejti autor . Subjekti nis te shtjellohet thjesht , per dashurine e pa kufishme te seres prinderore , ndaj pasardhesve . Tregimi na adreson dhe na con , si kurdohere , te arsyetimet gjenetike dhe talentet njerezore , qe lindin , qe ne kohen e barsemerise . Tregimi , na ka futur ne gjenetike dhe embriollogji .
Keni pasur rrast te bisedoni ballas me Fiqri Shahinllarin ?
Eshte bashkebisedus i vemendshem dhe shume kurioz .Nuk mund te bisedosh me Fiqon , kodra pas bregut . Ai kerkon shpjegime nje per nje . Te nervozon me pyetje , qe ndjekin njera tjetren . Per tregimin ne fjale , pervec arsyetimeve shkencore , qe lidhen me dashurine gjenetikisht te prejardhur nga te dy prindrit , na ballafaqon me shume shembuj konkrete , qe i ka ndeshur ne jete, kur spikat dashuria , per Atdheun .
Shembujt fillojne me gazetaret e ndjere Murat Gecaj dhe Rozi Theohari , vijojne me shqiptaret e diaspores noliane te Bostonit , me Eftali Petron , vijon me floqarin Enver Ogreni , deri te mesusi Zyfle Dykoli . Autori , nuk i kalon problemit , ne siperfaqe . Gjithe kata emra , qe rendita , kane dhene shembuj te dashurive prinderore , qe ne konkurence , vetem nje roman , mund ta realizonte . Lidhur me kete problem kapital , rendesi te dores se pare merr edukimi I femijve , me dashurine , per Atdheun e origjines . Ne se kete detyre nuk do ta bejme si dhe saduhet e mbyll me fjalen , qe ka thene E. Petro : “ ….kemi fituar dollare , por kemi humbur florinjt “ ( F36). Nuk mund te kete shprehje me te llogaritur matematikisht , per pergjegjesite e edukimit .
Ne kete perfundim llogjik eshte arritur , pasi problemi eshte rrahur holle e gjate , me prindrit dhe dituraket , qe lartpermendem .
Tregimi “Ererat e kohes “ ,qe i ka dhene titullit librit , eshte nga tregimet , qe rrok nje hapesire idesh te spektrit te gjere , qe fillojne nga jeta e perditeshme , vijojne te personalitet e famshe te historise dhe mbyllet me epizote politike . Ererat historike , fillohet me Krishtin , Aleksandrin e Madh , Napolonin etj . ( F44)
Ererat historike , kane permbysur perandori dhe mbreter te famshem . Ajo , qe eshte me e rendesishme , ererat e kohes , kane sjelle ndryshime te thella mentale . Eshte fatkeqesi te jetosh ne nje kohe dhe te konservosh mentalitet arkaik . Autori sqaron mjaft probleme politike aktuale , duke vene theksin tek mardheniet korrekte dhe paqesore , te fuqive polike , me njera tjetren . Si ne rrastin e komenteve politike dhe ato historike , Shahinllari i realizon “me duar te pastra “ . Ne te dyja rrastet fjalen ua le kopetenteve dhe mendimet e tij i bashkon me kauzen e popullit.
Si duhet te veprojne partiaket , nuk na ben shume moral , por na thote se Jemin Gjana dhe Namik Dokle , hoqen vallen me shami , te zene dore, per dore ne Kukes . Ky shembull , ka vleren e dhjetra faqeve , te argumentuara nga opinioniste llafazane , ne emisionet ballafaquse te televizioneve .
Duke bere konkluzionin e tregimit , autori shkruan : “ Dhembet e kohes nuk ndryshken kurre . Ato vec mbrehen . “ ( F44).
Nuk mund te shkruhet nje liber si ky , pa nje tregim , per “Mallin ndaj venlindjes “ . Autori ka vite , qe jeton larg atdheut . Ndien malle edhe per guret e per druret , per rruget dhe rrugicat e fshatit te lindjes , per kujtimet e shkolles dhe te punes . Te tera keto , autori na I pershkruan me nota te holla lirike , sikur eshte duke shkruar nje vjershe . Na sjell ne vemendje shkrime te shkruara nga koleget , shkrimtaret dhe personalitete , qe kan e provar mergimin . E mbyll me nje setence te themelusit te gazetarise shqiptare , F. Konica : “ Duhet te jeshe larg Atdheut , te kuptosh sa e embel dhe e bukur tingellon fjala , Shqiperi “ ( F 54 )
Ne tregimin “Frenat e gjuhes “ bie ne sy pregatitja e mire gjuhesore e autorit. Ai na sqaron se shprehjet perifrazore te nje gjuhe , nuk mund te pershtaten ne gjuhen tjeter . Asnje i huaj nuk i kupton shprehjet tona Si : temen e semes , hajde, ik , peremri Yt = Po keshtu i flitet dhe qenit , per t’u larguar . Fjala clirim , kuptohet liria , por me c , ka kuptim te kundert . Edhe ne kete tregim , nuk mungojne shprehjet , ne forme batute , si ne te gjith e vellimin . Per vrasjen morale , shkruan : “Vrasja morale , eshte me torturusja. Fatkeqesi eshte, kur njeriu humbet kontrollin e vetvetes“( F57) .
Paniku , perkthehet , frike e turmes . Nuk shef i dyti c’ben i pari . Paniku eshte vete rremuja . Ne penat e Fiqriut dhe mikut te tij , Hysen D , paniku kthehet ne tregim humoristik , me permbajtje shkencore , mjekesore . Keshtu eshte jeta , “ngrysesh piperke gdhihesh paterxhane “.
Nga ky kat humoristik , zbresim ne katin e arsyetimit politik , qe titullohet “Shof dhe degjoj c’ka deshiroj”. Titulli , na shpie te analizat nervoze te politkaneve shqiptare , ne ekranet e televizioneve , qe jane shtuar ne progresion gjometrik. Ketu autori , ulet kembekryq dhe e sqaron situaten e njohjes se botes , nepermjet shqisave . Analiza eshte thellesisht shkencore , sipas studimit te katedres mjekesore te Universiteti amerikan . Ne bisede arrin te thuhet : “flasim me veshe “ , edhe muret kane veshe, deri te sentesa e Shekspirit “Nje sy pa vesh , nje vesh pa sy “ .
Rremuja , te gerthiturat , genjeshtrat nuk i shkojne, per shtat ketij formati politik . Autori ne kete rrast , jep kete keshille te urte : “ Si nuk paten nje mik te mencur , t’i mesojne si vishet kmisha melankolike e fisnikerise “ ( F67 ).
Autori , na ka dhene nje tregim nga bota turke . E ka titulluar “Sabiha Gocken “. Eshte nje vajze gati e braktisur , qe i preu rrugen Atatrkut dhe i kerkoi te vijonte shkollen . Vajza ishte nje boshnjake e turkezuar . Ataurku ja plotesoi deshiren . Ajo u be pilote e fameshme , duke qene bija e adoptuar e Ataturkut te madh . Aroporti i dyte , me i madh i Turqise mban e mrin e saj.Kjo eshte nje pervoje emigratore , na jep besim te vetvetja. Emigranti , ne c’do kohe ka qene dhe mbete nje force e fshehur .
Mbas ketij tregimi , me teme jasht vendit , na vjen tregimi , me natyre te perafert , qe titullohet “ Si treshi ndaj njeshit “ . I perkushtohet nje komandati ushtarak , qe pas disfates , ne nje beteje , ju drejtua repartit , me nje fjalim te zjarrte oratorik , qe preku zemrat dhe gjithe ndergjegjen e tyre atdhetare . Duke u mobilizuar ne nje kunder beteje , e fituan luften . Njeriu mund te humbasi nje e me shume beteja, por duhet te synoi te fitoi luften , pa marre shume parasysh humbjet e pa evitushme . Lufta mbetet pjese e jetes . Po permend nje nga batutat e shumta , qe permban tregimi . “Morali,shkruan autori, eshte bindje e forte , eshte besim , emocion“(76)
Pas reshterit te babezitur , shpirti nuk ka seline ne trupin e njeriut dhe Shqisa e gjashte , rreshtohet letra e babait , Skender , per djalin Ylli , qe ndodhet ne emigracion . Kjo leter , perben ne vetvete , nje analize te thelle social-ekonomike te familjeve shqiptare , te kohes te tranzicionit te gjate . Thelbi i ceshtjes , vertitet rreth sentences “Te njohesh vetveten “ . Kjo keshille prinderore , ka vlera perjithesuse, filozofike dhe jo vetm brenda familjes. Tjeter porosi universale aterore eshte keshilla : “Mos u ben racist dhe narcist!“ Keshille me tone urdheruse kunder dy ndjenjave , qe tjetersojne njeriun , ne c’do kohe .
Mbasi e kam lexuar libtin me sy kritik , i rekomandoj lexusit shqiptare , qe te mos humbasin rratin , te lexojne me vemendje , kete liber me 40 tregime te cilesise se larte ideo-aristike . Shqiptaro-amerikani , Fiqri Shahinllari ,eshte shkrimtar erudit , i ardhur nga gazetaria . Ka kulture te gjere letrare dhe jetesore , duke qene ne moshen e trete te jetese se vet . Ne te dyzet tregimet , qe permban libri , pershkruhen me hollesi jete dhe veprimtari te larmishme , nga ku mund te mesoni , duke u kenaqur me vlerat artistike dhe zgjidhjet natyrore , te c’do tregimi te ketij libri , njezet e shtate , prej tregimeve , jane te vleres elitare .
Pak fjale , per mbyllje :
Kur u njoha me vepren , qe analizova , falnderova mikun tim te ish gazetes “Bashkimi “ , qe me sajdisi , duke ma shtuar biblioteken time te varfer . I hodha te dy syte dhe e pagezova librin , sic e kam shkruar ne fillim te kesaj persiatje , besoj se e mbani mend . Kam shume vite , qe kam lexuar tregimete Sotir Andonit . Ashtu me perngjane tregimet e Fiqiriut, por thjesht nga forma , se tematika eshte krejt tjeter . Jane dy bote te ndryshme . Kujtova se autori , kishte pershkruar nje apartment , ne pallatin e madh te jetes . Pak nga pak kuptova se isha futur ne nje granacele dhe i vizitova te tera katet , madje dhe dhomat .U miqesova me banoret , qe me ngjanin , me te afertit , me miqte , me bahkatdhetaret . Me detyroi vete Granicela , me pushtetin e saj autoritar , te hyja brenda saj . Po te isha bizesmen , ose” E te tjera e te tjera “, kete veper granicele , do ta sponsorizoja qe te ribotohej ne mijra kopje , qe njerzit te mos pertypin vetem camcakiz ,ose t’i kembejne me fara luledielli , por te perjetojne emocionalisht te kaluaren me kusuret e saj te renda dhe te arthmen e Shqiperise se teknollogjise dhe jo vetem te Shqiperise. Ne rrast ribotimi , qe eshte teresisht e mundur , i lutem autorit , te ripunoi , “Shqisen e gjashte “ , duke e lehtesuar nga veshja akademike dhe duke e sjelle ne nivelin intelektual te lexusit te sotem . Gabimet e shtypit , ne disa tregime , jane te shumta dhe trashanike . Gjykoj se jo te gjitha tregimet e pjeses dyte kane nevoje , me teper se nderhyrje , per nje kozmetike te lehte .
Illo Foto , Studjus ne NY Tetor 2022
Pyrgu i të krijuarit /krijimtarisë/ shkon pafundsisht në lartësi. Çdo vepër që sjellë vlera më të lartësuara, ngritet mbi të mëparmen dhe kështu pa fund. Por, pyrgun nuk e përbëjnë vetem ato me vlerat kulmore, por të gjitha që kanë mbërrijtur tek syri e lexuesit. Dhe ato, më të ulta dhe ato më kulmore, përbëjnë boten e artit. Dhe, po të mos ishin ato më të ulta, mbui çfarç do qëndronin ato më të lartat. Besoj, alusioni është i qartë! Gete, në përgjigje Ekermanit / vepra ,,Bisedë me Ekermanin"/ e thot: ,,Nuk dij ç,ju ka dashtë një shkrimtari të madh të shkruaj një roman aqë të mërzitshëm sikur është ,,Notre dame...". Përndryshe, autori ka dhënë edhe një analizë të mirë…
Robert Martiko
Fatmir mund ti thuash autorit nga une se pyetja me thelbesore, me me vlere jetike ne bote, eshte se ndonese te gjitha shoqerite e kane origjinen nga xhungla, disa qyteterohen, rilindin, ndersa te tjerave nuk iu ndahet ne shekuj armiqesia, percarja, lufta civile. Kjo eshte ceshtja. Gjetja e ketij sekreti per intelektualin shqiptar, nese nje dite fillon ta llogarise, nuk do te perbente fitoren me te madhe te Mendimit dhe ne nje te ardhme te vete shoqerise? Tja vesh ne dukje kete nje intelektuali dhe ai te vijoje te mos e caje koken, eshte jo intelektual por TMERR…
Një e vërtetë e bukur nga studiuesi Ilo Foto për Mentarin Fiqri Shahinllari. Komplimente pr të dy dhe falenderime. Agim Bacelli