Ne nxjerrim fjalët nga goja juaj


Barbara Kruger

Ne nxjerrim fjalët nga goja juaj


Dr Fatmir Terziu




Barbara Kruger (e lindur më 26 janar 1945) është një artiste dhe kolagjuese konceptuale amerikane. Pjesa më e madhe e punës së saj përbëhet nga fotografi bardh e zi, të veshura me tituj deklarues, të shprehur në të bardhë-mbi-kuq Futura Bold Oblique ose Helvetica Ultra Condensed text. Frazat në veprat e saj shpesh përfshijnë përemrat si "ju", "tuaj", "unë", "ne", dhe "ata", duke adresuar ndërtimet kulturore të fuqisë, identitetit dhe seksualitetit. Kruger jeton dhe punon në New York dhe Los Angeles.



Untitled (Ne nxjerrim fjalët nga goja juaj, 1986), e ekspozuar në Tate Modern Gallery, është tipike dhe aktuale. Në qendër të figurës është një afërsi e fytyrës së një njeriu dhe fytyrës së një fëmije nga ana tjetër. Fytyra e burrit fillon nga poshtë vetullave dhe përfundon në jakën e tij. Burri ka një hundë të madhe dhe ka syqasje të syrit. Dora e majtë e fëmijës është brenda gojës së hapur të burrit deri në dorë. Në këndin e djathtë të figurës është fraza “Ne heqim fjalët nga goja juaj ...” Pjesa tjetër e fjalëve të frazës “goja juaj” gjenden në anën e kundërt. Fjala "Ne" është në një madhësi më të madhe se pjesa tjetër e fjalëve në fraza. Fjalët "... goja jote" janë në këndin e poshtëm në të majtë të figurës. Paralelizmi midis figurës dhe frazës së mëvonshme është i dukshëm. Imazhet janë të zeza dhe të bardha me hije dhe kiaroskuro (dritëhije). Ky efekt i dritës dhe hijes nuk është në proporcion. Hija më e errët është në gojën e njeriut dhe rreth qafës së tij. Qasmet e syrit dhe hapësira midis buzës së poshtme dhe mjekrës së tij janë gjithashtu në hije. Qafa e tij është e mbuluar dhe rrobat e tij rreth qafës janë të fshehura, si pushteti i fshehtë autoritar që ai simbolizon.

Pamorja

             Në fakt i shohim të dy fytyrat, por i lexojmë edhe ato. Kjo pamje është në thelb një veprim i shpejtë që shqetëson dhe provokon mendimin, si një reklamë e ndërgjegjshme politikisht. Ka të bëjë me fuqinë dhe përdorimin dhe abuzimin e gjuhës. Vëmendja i drejtohet kontrollit të dy fytyrave. Kjo vëmendje këtu nuk kuptohet si një mjet për të krijuar një iluzion të hapësirës dhe thellësisë, por si një paradigmë e një përbërjeje centralizuese me ortogonalin që çon syrin në pikën qendrore. Në tekst autori, Barbara Kruger, e ka përshkruar përqendrimin e saj si "panorama e marrëdhënieve politike të ndërmjetësuar nga imazhet", duke vërejtur se kontrolli i arritur dikur përmes gjuhës i ka dhënë pikturës. Kjo rrjedhë e imazhit dhe e tekstit konvergon, ndan dhe shpërndan në interval të ndryshëm dhe kuptime të hartuara topografike. Fjalët dhe imazhi së bashku janë bërë armë të mprehta. Hunda e madhe e njeriut simbolizon egoizmin, egotizmin, lakminë, domethënien, mjerimin, vetë-kënaqësinë, interesin vetjak dhe mendimin e tij, ndërsa fytyra e tij simbolizon një pjesë të hijshme të botës. Përfshirja e qafës së tij e rrethuar nga hija simbolizon një pjesë të botës, e cila kujdeset vetëm për veten e saj. Sytë e tij të syrit pasqyrojnë realitetin e fshehur brenda tij.

Ana tjetër

            Nga ana tjetër, fytyra e fëmijës, e cila është parë vetëm gjysma, simbolizon një pjesë tjetër të botës. Fytyra e tij nuk ka asnjë hije mbi të, gjë që simbolizon që ajo pjesë e botës është e sinqertë, e sinqertë, e sinqertë dhe e hapur. Fytyra e tij simbolizon gjithashtu pafajësinë dhe pastërtinë. Krahu i një fëmije i shtrirë i cili gjendet brenda gojës së hapur të burrit sjell në vëmendje se fuqia është domethënëse në këtë kontrast midis kokës së madhe të burrit dhe asaj më të vogël të fëmijës. Brenda kësaj ne gjithashtu kuptojmë se pushteti është një burim nga brezi i ri, është një fuqi nga një epokë e re. Siç përcaktohet Fokault, fuqia është kudo jo sepse përqafon gjithçka, por sepse vjen nga kudo. Fuqia është ngulitur në shenjat dhe ikonat e kulturës.

Shprehja

           Shprehja "Ne nxjerrim fjalët nga goja jote" dhe përdorimi i ngjyrave minimale bën deklarata që provokojnë pyetje mbi fuqinë dhe efektin e tij mbi fëmijën dhe atë që ai simbolizon. Fjala "Ne", e cila drejton pjesën tjetër të fjalëve simbolizoi vëmendjen drejtuar kontrollit dhe pozicionimit të fytyrës së njeriut. Pozicioni pranë hundës së madhe të burrit dhe dora e fëmijës afër gojës së hapur të burrit simbolizon që fuqia nuk është burim nga një person i vetëm, por nga një gjeneratë e tërë. Fjalët e tjera "... hiq fjalët nga ..." janë bashkuar, duke simbolizuar një numër të madh të botës së hijshme, por e cila është e pafuqishme kundër opozitës, "Ne". Fjalët e ardhshme "goja juaj" etiketojnë imazhin si shëmbëlltyrë politike. Misioni i saj është të ndriçojë dhe stimulojë mendjen dhe të zgjojë mendimet e mëdha. Ky imazh është një kundër-propozim në lidhje me një civilizim që e propozon veten si të fuqishëm, pushtues dhe të themeluar me iniciativë individuale në emër të brezave të tjerë.

Gjuha

             Gjuha është një sistem i shenjave, dhe duke përdorur shenja ne mund të komunikojmë ide. Sipas kësaj, kjo imazh sugjeron për distancën midis simulacrum dhe realitetit. Padyshim që nuk është i gjallë, por sepse i ngjan fytyrave njerëzore, ne imagjinojmë për një fytyrë të vërtetë njerëzore. Në shenjën "Ne nxjerrim fjalët nga goja jote" funksionojnë këto teori përmes skenarëve të botës reale duke zbuluar burimin e fuqisë në atë që të shohësh në fakt nuk është e natyrshme, por përcaktohet pjesërisht nga ato që dimë tashmë. Fuqia e ikonave është e konsiderueshme, dhe në këtë imazh përfshihet në këtë: fuqia nuk vjen në dëbimin e nxehtë të foljeve, por në gjallërimin elegant të gjuhës së shenjave.

Kjo thënie mund të mbështetet nga magjepsja e gjatë e njerëzimit me imazhin dhe fjalët, potenciali që imazhet të ngjallin emocione dhe të ndezin imagjinata dhe barazinë e fjalëve me inteligjencë dhe përparësi në kulturën tonë.

Fuqia

            Për më tepër, ky imazh është duke theksuar qartë të panjohurit në fytyrën mashkullore, tendencën për të shtypur kundërshtimin dhe për t'u përfshirë në shfrytëzim pa marrë parasysh sekuencat. Megjithatë është një simbol i fuqisë nga simbolet e pafajësisë dhe pastërtisë. Mund të shihet në një numër mënyrash të ndryshme duke përdorur koncepte të ndryshme. Shtë aktuale, sepse kjo imazh mund të riprodhohet sot si pjesë e situatës aktuale politike dhe si një fakt i vërtetë i këtij lloji të "fuqisë" në shumë pjesë të botës. Në shumë pjesë të botës ku brutaliteti i ngjashëm me atë "mashkullor" përballet me virtytet e lirisë dhe demokracisë predikohet në pikën e armës.

Konkluzion

            Kruger thjesht krijoi këtë imazh me jo shumë shpenzime. Ne kemi nevojë për të popullarizuar këtë produkt, duke e vënë atë në dispozicion. Ështje të fuqisë dhe lakmisë - ato mund të arrijnë në realitet.

#barbara #kruger #terziu #fatmir

25 views

Shkrimet e fundit