top of page

Kush është fajtor për ndjenjën antivaksinë?


Kush është fajtor për ndjenjën antivaksinë?

Origjina e skepticizmit të vaksinave qëndron në kthesën anti-humaniste të viteve 1990.


Dje rastëisht duke u kthyer nga puna takova një mik. Ashtu me maska në fytyrë të dy, kapërcyem disa trotuare me kartonat e kafesë në dorë, pasi është „lockdown“ i dytë në Londër, e kështu nuk ka ku të ulesh, dhe biseda menjëherë shkoi tek Covid-19…, tek vaksinat e prodhuara kundër tij nga Moderna dhe Pfizer-BioNTech. Sa u cek vaksina në fjalë, miku im menjëherë u struk disi në shpatulla dhe ktheu kokën menjherë tek unë, duke bërë që maska të merrte mbufatje frymore më të thellë.

„Si thua do të na e fusin me këtë vaksinën më duket? Unë nuk e bëj …, kam frikë se …“ Në fakt nuk iu përgjigja, nuk bëra asnjë formë dyshimi tek ai dhe ndërrova bisedë duke e kaluar tek fitorja e futbollit të Shqipërisë me kazakët. Në vetvete shkova më tej dhe preka disi më tutje pyetjen e tij, se ku e si e kishte ajo këtë origjinë, si kishte krijuar elementin e saj tashmë cinik antivaksinë…. Kjo në fakt ka origjinë të hershme dhe lidhet me hezitimin e vaksinimit, antivaksinimin.

Hezitimi i vaksinave, i njohur gjithashtu si anti-vaksinim ose anti-vax, është një ngurrim ose refuzim për t'u vaksinuar ose për të vaksinuar fëmijët (tuaj) kundër sëmundjeve ngjitëse, pavarësisht nga disponueshmëria e shërbimeve të vaksinimit. Ai u identifikua nga Organizata Botërore e Shëndetësisë si një nga dhjetë kërcënimet më të mira shëndetësore globale të vitit 2019. Termi përfshin refuzimin e drejtpërdrejtë të vaksinimit, vonesën e vaksinave, pranimin e vaksinave por qëndrimin e pasigurt për përdorimin e tyre, ose përdorimin e vaksinave të caktuara, por jo të tjera. Argumentet kundër vaksinimit kundërshtohen nga një konsensus i madh shkencor në lidhje me sigurinë dhe efikasitetin e vaksinave.

Sakaq, duke lënë mënjanë pyetjen e mikut tim, mbeta duke dëgjuar ata nga qendra e zhvendosur e politikës britanike, ata botëkuptimi i të cilëve deri në 2016 mbizotëroi mbi një popull të largët, ju do të mendonit se klaptrapi anti-vaksinimi ishte ruajtja e së djathtës dhe sinqerisht e produktit të ëmbël të frutshëm, me fjalimet e tyre të errëta dhe dezinformuese për konspiracione të thella.

Në anën tjetër, diktova se Laburistja është thjesht e fundit që shtyn këtë rrëfim të anti-vaksinistave të rrezikshëm të krahut të djathtë që përhapin frikë dhe konfuzion, me thirrjen e saj për kompanitë e mediave sociale që të detyrohen ligjërisht të 'heqin përmbajtjen e rrezikshme anti-vaksinë' ose të rrezikojnë ndëshkimin financiar. Laburistët madje citojnë pretendimet se the teoritë konspirative anti-vaksinuese ofrojnë një terren rekrutimi për të djathtët ekstremë’.

Është një histori ngushëlluese që centristët të tregojnë vetveten. Anti-vaksinistët, kështu vazhdon historia, janë një simptomë morbide, proto-fashiste e kohërave tona populiste. Ata janë inkurajuar, siç argumentoi një në vitin 2019, "në vendet me parti të zëshme populiste ose anti-vendosje". Dhe, nga ana tjetër, pop populistët e krahut të djathtë ’janë duke hipur në një‘ valë mosbesimi ndaj shkencës së vaksinave ’, siç shprehet Guardian. Ata janë „kryqëzatë të ekstremit të djathtë’, siç i quan Mother Jones, duke shfrytëzuar një mjedis në të cilin është i pabesueshëm besimi ndaj institucioneve dhe mosbesimi ndaj ekspertëve.

Faji nuk po vihet qartë në derën e Brexit, Trumpit dhe triumfeve të tjera të supozuara të demagogjisë së krahut të djathtë, post-së vërtetës, anti-ekspert. Por ky nënkuptim është në rregull. Dhe kështu luftimi i anti-vaksive - censurimi i tyre, heshtja e tyre - u duket atyre që drejtojnë akuzën si një shans për të luftuar përsëri, për të zhbërë dëmin e gjysmë dekadës së kaluar të besimit të publikut në autoritetin mjekësor dhe shkencor. Ndërsa Richard Horton, redaktor i Lancet, dhe kundërshtar i paepur i Brexity Tories, i Boris Johnson, shkroi në Twitter në qershor, 'Ne mund të kemi një vaksinë në 12 muajt e ardhshëm ... Dhe tashmë ne po shohim ngritjen e një lëvizjeje anti-vaksinimi ... Ne në komunitetin e shëndetit publik duhet të ndërtohet besimi i publikut në prova. '

Në vetvete, shqiptimi i Horton është i ndjeshëm. Bisedat kundër vaksinimit duhet të plotësohen me rastin e qartë të vaksinës (ave). Jo shtrëngimi à la Labour, i cili tenton të jetë joproduktiv, por informacioni i dhënë me pak bindje. Por portreti i lëvizjes anti-vaxxer si një fenomen i krahut të djathtë, në të vërtetë përdorimi i tij si një mjet për të mposhtur populizmin rreth kokës për budallallëkun e saj të supozuar që përqafon sëmundjen, grindet disi. Për shkak se rrënjët e lëvizjes moderne anti-vaksinuese nuk qëndrojnë në të djathtë, aq më pak në revoltën populiste kundër teknokracisë.

Ata qëndrojnë, përkundrazi, në kthesën shumë më të respektuar, kryesisht të klasës së mesme kundër modernizmit, shkencës dhe eksperimentimit që u zhduk në pjesën më të madhe të gjysmës së dytë të shekullit 20, përpara se të shpërthente mes çorientimit politik të viteve 1990. Ky ishte momenti kur aktivistët e gjelbër do të copëtonin fushat e kulturave të modifikuara gjenetikisht, me arsyetimin se kulturat e tilla po ndotnin zinxhirin ushqimor.

Ishte një kohë në të cilën bashkëveprimi i njerëzimit me natyrën në të gjitha format e saj, nga bujqësia dhe industria te shkenca dhe teknologjia, po konceptohej në imagjinatën e publikut si një burim i pasojave shpesh të tmerrshme të padëshiruara, nga toksinat në zinxhirin ushqimor te, sëmundjet dhe kushtet e shkaktuara nga vaksinat. Dhe po bëhej kështu nga ata që ishin në qendër të jetës politike dhe kulturore, duke përfshirë edhe vetë trashëgimtarin e fronit.

Ky, pra, ishte vendlindja e duhur e lëvizjes anti-vaksinuese - jo në periferinë populiste të viteve 2010, por në zorrët e një elite të zhgënjyer prej kohësh nga vetë modernizmi që e kishte lindur lart.

Kështu pjesë të mëdha të klasës sonë politike dhe mediatike tani të paraqiten si kampionë krenarë të vaksinimeve që rrinë në zvarritje. Ata janë pjesë e të njëjtit grupim i cili përmes një përzierje të besueshmërisë, zhgënjimit me modernizmin dhe anti-humanizmit të pastër ishte shumë i lumtur për të promovuar pretendimet e një fiksimi dhe të mbillte farën që u rrit në lëvizjen e sotme anti-vaxxer. Ata duan të trajtojnë skepticizmin në lidhje me vaksinimet? Ata duhet të shikojnë në pasqyrë, ndërsa miku im vetëm se ishte më afër një pasqyre të sfumuar prej të tillëve.

70 views1 comment

1 opmerking


Miho Gjini

Analizë e saktë e Dr, Terziut,,,Një dilemë e vërtetë Hamletiane e njerëzimit!

Like

Shkrimet e fundit

fjalaelireloadinggif.gif
bottom of page