Newsletter
Email:
Poll: Letërsia
Cili është lloji juaj i preferuar i letërsisë?
Home | ESE | GJATA, OSE LEXIM-PËRGJIGJJA NDAJ HUMANIZMIT LIBERAL

GJATA, OSE LEXIM-PËRGJIGJJA NDAJ HUMANIZMIT LIBERAL

Font size: Decrease font Enlarge font
image Aqile Gjata

GJATA, OSE LEXIM-PËRGJIGJJA NDAJ HUMANIZMIT LIBERAL

 

 

 

Fjalët hyrëse të Arqile Gjatës në thuajse të gjitha esetë dhe shënimet e tij diskursive, mes një ristrukturimi analitik dhe diskursi letrar përshkruajnë shkurtimisht apelin e fiksionit krijues që qëndron në potencialin e tij hulumtues, marëdhënës mes leximit dhe krijimit, po aq dhe mes sprovave të shumta në këtë lëmi aq të vështirë, po mjaft tërheqëse për autorin e këtij libri me ese të kësaj fushe. Megjithëse tema është mjaft e gjerë, jo çdo aspekt i cekur më parë, apo në zhvillim e sipër nga autori është po aq i përfaqësuar në tërësinë hulumtuese të hapësirës që në jo pak raste i përket fushës akademike dhe shkencore. Një nga zonat më të shpeshta të portretizuara në kuadër të kërkimit ku Gjata është përqëndruar është zona e terenizuar mes krijimtarisë së sotme dhe asaj në vazhdën e saj në fushën letrare. Ky punim është unik në trajtimin e thellë të mbështetur në anekse të teorisë letrare dhe të burimeve letrare, ku autori ka hulumtuar me shpirtin e tij të thellë kërkues. Shkrimi i Gjatës fokusohet në atë që lexuesi po mëson se autori mes të gjitha gjasave ka njohuri dhe dëshira njohurish për botën e kritikës letrare.

Arsyeja pse Arqile Gjata është i veçantë në mesin e kërkuesve të fiksionit është se ai është ai që ka trajtuar shpirtërisht këtë lëmi ku rreket dhe pjesa e tij e njohur për kritikën letrare. Fiksioni në hapësirën ku synon Gjata, qëllon të mund të përshkruhet shumë si një thesar i pasur njohurish, të cilat autori i kap me shijen akademike të qasjes me njohuri dhe me arsye të freskëta që kanë synim hapësirën e ngjeshur me literaturë. Kritikat letrare nga marksizmi, strukturalizmi, dekonstruktimi, teoria e lexim-përgjigjes ndaj humanizmit liberal; vepra letrare nga kritika me emër; Teoria e prozodisë dhe narratologjisë, po aq dhe Dendësia konceptuale janë jashtëzakonisht një hapësirë me një njohuri të pastër e të qartë, ku ndjehet dhe qasja e denjë e letërsisë së sotme dhe njohurive teorike, të cilat duket se nuk mund të frikësojnë autorin që ta pakësojë ritmin e kërkimit, leximit dhe për tej që ta ulë librin. 

Për një diskutim të hollësishëm të kritikës realiste të Metodikës Akademike: Një lexim postmodern i teorive adekuate, autori përdor mjaft referenca dhe bibliografi. Mes leximit të dhjetëra eseve dhe ndalesave hulumtuese të autorit,  komenti mbi çështjen duket si në një intervistë me të cilën apriori nënkuptojmë të na thotë publikisht:

Unë shkruaj për të komunikuar, por si shumica e letrarëve, unë nuk i shfaq të gjitha mendimet e mia në banak. Librat janë të shkruara në një stil, në mënyrë që ata të kenë koherencë dhe kuptueshmëri në sipërfaqe. Unë nuk di të shkruaj pa lexuar libra, që nuk dinë shumë për burimet letrare ku dhe ekziston një sasi e caktuar e shpjegimit indirekt të analogjisë midis kritikëve modernë dhe anashkaluesve tipologjik të romancës.

Mbretëria imagjinare nuk është një sfinks i botës së vogël, por është e populluar me produktin karakteroligjik të letërsisë, me personazhet të cilët qasen mbi temën dhe përmbajtjen, secili i armatosur (dhe i blinduar) nga një tendenciozitet i pretenduar kryesor në teoritë letrare të viteve tetëdhjetë, të vendosura në lidhje me epërsinë e fjalëve akademike ku secili do të provonte epërsinë e teorisë letrare që ata lexojnë dhe i përmbahen. Shkollat ​​e ndryshme të teorisë letrare dhe ajri konkurrues i bursës letrare të viteve ku sundon sot krijimtaria janë të gjitha elementet e përvojës së dorës së parë të asaj që bashkon këndin ku qëndron kritiku dhe pasuesi i letërsisë. 

Bota e Vogël në këtë pikë mundësie dhe rëndësia e saj në botën krijuese ka vend dhe për Gjatën. Bazat e Strukturalizmit, Teoria e Reagim-Reagimit, Humanizmi Liberal, Dekonstruktimi ose Parimet Bazë të Formalizmit janë mënyra ku ndalet jo pak Gjata. Protagonistët e tij të të marrë në konsideratë japin çdo mundësi, që ndalesa dhe shkrimi i tij të jetë vetë ajo që ai e qas në një konferencë akademike si i ftuar, ose vetëm një bisedë letrare për të shkuar në diskutime të gjata të bindjeve të arsyeshme teorike. 

Kjo është, për shembull një tipologji e Gjatës, ku arsyetojmë dhe anatemojmë si mund të lexojmë gjerësisht për falsitetin e strukturalizmit dhe shfaqjen e dekonstruksionit në arsyen e hapjes teorike. Sa më shumë lidhen fjalët për fjalë, aq më shumë jepet informacioni rreth formave të ndryshme teorike që kap Gjata, dhe po aq më shumë informacioni rreth shkollave të ndryshme teorike na tejkalon tek vetë informacioni që ato japin. Pyetja e herëpashershme e Gjatës rreth teorisë letrare është këtu për të demonstruar diskutimet e teorive letrare gjithashtu dhe për të ridimensionuar teoritë që kanë një rëndësi më të madhe në aspektin e dizajnit sesa ato të së ardhmes së vetë kritikës letrare. 

Nga ky sprovim adekuat i Gjatës mësojmë se dhe ai është i rrethuar nga më shumë libra dhe gradën e vetë leximit e ka një shtyllë nderi, duke u fokusuar të qëndrojë mes leximit, me një arsye të besueshme për të përmbushur dhe arritur ereksionin apo një mendim origjinal. Ngjashëm me burimet ekzistuese, tërë arsyeja e kësaj ndalese të Gjatës flet për një stil dhe kërkueshmri të ndjeshme në botën krijuese. 

Comments (0 posted):

Post your comment comment

Please enter the code you see in the image:

  • email Email to a friend
  • print Print version
  • Plain text Plain text
Rate this article
5.00
Powered by Vivvo CMS v4.1.5.1
...
Powered by Vivvo CMS v4.1.5.1